zondag, 20 november 2011

Uit de profeet Ezechiƫl
34, 11-12 + 15-16a


Dit zegt God, de Heer:
Ik zal zelf naar mijn schapen omzien en zelf voor ze zorgen. Zoals een herder naar zijn kudde op zoek gaat als zijn dieren verstrooid zijn geraakt, zo zal Ik naar mijn schapen op zoek gaan en ze redden, uit alle plaatsen waarheen ze zijn verdreven op een dag van dreigende, donkere wolken.
Ikzelf zal mijn schapen weiden en ze laten rusten – spreekt God, de Heer.
Ik zal naar verdwaalde dieren op zoek gaan, verjaagde dieren terughalen, gewonde dieren verbinden, zieke dieren gezond maken.

5 opmerkingen:

  1. Dank U wel, God, mijn Heer, mijn Herder, mijn Alles, kleintje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal naar verdwaalde dieren op zoek gaan, verjaagde dieren terughalen, gewonde dieren verbinden, zieke dieren gezond maken.

    Wat een veilige gedachte is dit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank ook voor de mooie overweging van Broeder Wiro bij het evangelie van vandaag, in 'Van Woord naar Leven'.

    Heer Jezus,
    geef ons de genade om meer op Jou te lijken,
    en lief en goed te blijven voor 'verdwaalde dieren',
    die niet meteen aan Jou doen denken,
    en al helemaal niet 'naar Jou ruiken',
    - ook als deze 'verdwaalde dieren' onze kinderen
    of vrienden van vroeger zijn.
    Help ons om ook dan jouw warme genegenheid uit te stralen.
    En nederig vraag ik Je:
    schenk me jouw genade
    om zelf niet te verdwalen,
    midden de verwarring en de twijfel van vandaag.
    Dank Je.

    Omer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Omer, "verwarring & twijfel" is NIET alleen van vandaag, het is van ALLE eeuwen, het is de "slang, de MISleiding". Jezus zei toch "Wees NIET bang" zelfs midden in de storm. Kop op, man, we worden enkel maar overspoeld door het Levend Water, kleintje.

    BeantwoordenVerwijderen