donderdag, 17 november 2011

Uit het evangelie volgens Lucas
13, 34-35


Jezus zei :

’Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt wie naar haar toe zijn gestuurd! Hoe vaak heb Ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels hoedt, maar jullie hebben het niet gewild. Jullie stad wordt aan haar lot overgelaten.
Ik verzeker jullie: jullie zullen mij niet meer zien, tot de tijd komt dat je zult zeggen: “Gezegend Hij die komt in de naam van de Heer!”’

6 opmerkingen:

  1. Wat hier door Jezus wordt gezegd is in de huidige wereld ook nabij. Dit geldt niet alleen voor Jeruzalem, maar tegenwoordig is dat HELEMAAL van toepassing en dat is OVERAL. Ik heb het idee dat dit in Europa het meest speelt, maar daarvan ben ik niet 100% zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. God is de enige Weg, Waarheid, en Leven
    Onze maatschappij denkt God niet nodig te hebben
    zie naar het resultaat echtscheidingen,onverdraagzaamheid,egoisme.
    God kom ons ter hulp

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nu niet anders dan toen, volgens mij. Nu bestaan er wel méér communicatiemiddelen dan toen. Nog méér middelen dan toen om ons kleingelovigen, te manipuleren en te doen twijfelen. Er zijn al zo véél noden en behoeften en toch creëert de reclamewereld elke dag NIEUWE behoeften om de economie draaiende te houden. Aan ieder van ons om vanuit onze VRIJE WIL elke keer opnieuw te KIEZEN. Zegt Jezus niet "Ik maak alle dingen NIEUW". Nodigt Jezus ieder van ons ook niet elke dag uit om op zoek te gaan naar het Nieuwe ? "Probeer", naar het voorbeeld van Jezus, het Positieve te zoeken in het negatieve en buig het om. Is dat niet OMkeren/BEkeren ? Zegt Jezus ook niet "Wees niet bang" ? Niemand van ons is in staat de wereld te verANDERen, maar ieder voor zich mag/kan samen met een ander op zoek gaan naar een lichtje in de duisternis. Werkt God niet in het verborgene ? God klopt op ieders deur. 't Is een persoonlijke uitnodiging. Aan ieder van ons om te KIEZEN. Doe ik mijn deur open of hou ik mijn deur gesloten ? En als mijn deur open is, help ik dan de ander zijn deur te openen ? En zullen we dan samen eten ? Hou vol !!!
    "Uit het boek Hooglied 3, 1-4a - Verlangen doet vinden." Toch ? kleintje





    Uit het boek Openbaring
    3, 20

    Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief kleintje, je bent echt een schat. Dat tekstje uit Hooglied is enerzijds een bemoediging, maar anderzijds, ik denk dat alleen de echte christenen, of mensen die er daadwerkelijk naar streven om een oprecht christen te ZIJN werkelijk verlangen en dan ook VINDEN. Ik denk echter dat er steeds minder van dit soort mensen zijn, hoeveel mensen zijn er al niet afgehaakt? En hoeveel ZULLEN er nog afhaken? Juist daardoor spreekt Jezus dit citaat uit waar het vanmorgen om gaat. Dat was toen waarschijnlijk niet anders dan nu, DAT moet ik toegeven. Maar het gaat volgens mij nu wel heel hard.

    De huidige communicatiemiddelen kunnen inderdaad veel bijdragen aan de huidige geloofsafval. Maar waardoor ontmoet ik lieve schatten zoals jij, al is dat niet persoonlijk? Juist, door de huidige communicatiemogelijkheden. Die kunnen ook bemoedigend zijn, want ik ben door jouw reactie weer opgebouwd en bemoedigd. Wat vind je daarvan lieve schat?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat elke mens die God durft tot "de" Regisseur van zijn leven te maken, zijn "eigen" vrije willetje durft opgeven en Zijn Wil durft laten doen, dat daardoor Het Licht blijft branden. Dat is wat ik HOOP, lieve Isa, dat is waar ik op durf te VERTROUWEN, want God heeft ieder kind van Hem LIEF !!! kleintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ieder hart en eigen huis
    heeft zijn eigen kruis.
    't één is klein, 't ander groot,
    't één is van goud, 't ander van lood.
    't kruis van een ander schijnt je licht,
    maar je bedriegt je in 't gewicht.
    Niet op ieders voorhoofd staat
    hoe het met hem van binnen gaat.
    En als het mocht en mogelijk waar
    dan ruilden velen met elkaar.
    Zag men echter op een rij
    al die kruisen van nabij,
    ieder koos voor zich en nam
    waar hij mee te markte kwam.
    Dus dragen wij naar 's Heren Wil,
    steeds met gelatenheid en stil.
    Gij uw kruisen, ik mijn leed
    wijl God ons beider krachten meet.
    Wees in geluk en tegenspoed
    met al wat God geeft, welgemoed.
    Wat uit de hand der Godheid vliedt
    Is Weldaad, al begrijpt men het niet.

    Robert Ervinck

    Graag gedeeld, kleintje

    BeantwoordenVerwijderen