maandag, 3 december 2012

Uit de profeet Jesaja
2, 5b


Laten wij leven in het licht van de Heer.

2 opmerkingen:

  1. Laten we in elke 'duisternis'van ons leven ,héél sterk in het licht stellen dat we met Jezus aan onze zijde niets te vrezen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik vanmorgen op de trein probeerde te bidden, liep ik vast op de eerste zin : onze vader die in de hemel zijt...
    Het klonk alsof god ergens anders is, ergens ver weg, onzichtbaar en ook niet voelbaar - zo ver
    mijn gebed stokte en m'n gedachten dwaalden af, en enkele minuten later begon ik opnieuw, maar weer blokkeerde me die "in de hemel"
    en ik kon er niet rond of niet over, en toch wou ik bidden.

    Waar is dat dan : die "hemel" ? Vader, ik wil dat U hier bent, dichtbij !
    Toen kwam het idee van een andere dimensie, niet groot en breed maar diep : een diepte op cellulair niveau. Vader, goddellijke schepper, levensbron die in de diepte van elke cel en elke vezel aanwezig zijt... en ons bewoont met uw licht
    geheiligd, geprezen, geloofd en bezongen zij uw naam !

    BeantwoordenVerwijderen