maandag, 25 november 2013

Uit de profeet Jesaja
58, 6-8


Zo spreekt de Heer :

Is dit niet het vasten dat Ik verkies:
misdadige ketenen losmaken,
de banden van het juk ontbinden,
de verdrukten bevrijden,
en ieder juk breken ?
Is het niet: je brood delen met de hongerige,
onderdak bieden aan armen zonder huis,
iemand kleden die naakt rondloopt,
je bekommeren om je medemensen ?
Dan breekt je licht door als de dageraad,
je zult voorspoedig herstellen.
Je gerechtigheid gaat voor je uit,
de majesteit van de Heer vormt je achterhoede.

3 opmerkingen:

  1. Een mooi stuk tekst zo vlak voor intrede van de Advent.
    Het plaats mijn vasten 'in' het daglicht van anderen en het zet een vraagteken in mijn hart. Hoe kan ik extra aandacht geven aan diegenen die op mijn pad komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord Anoniem van 7:25 Ik stel mij dezelfde vraag ook! Ik denk ook ...zéker geven van geld of materiele zaken !Maar ook "aandacht, vriendschap en genegenheid , begrip", ook aan wie minder "sympathiek" is ,jaloers of dominant sarcastisch soms! Help ons daarbij Heer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik (Anon 07.25) herken me ook in jouw woorden en ben vind het fijn te weten dat er meer zijn die zich deze vraag zo stellen. Dank je wel.

      Verwijderen