zondag, 8 juni 2014

Uit de Handelingen van de Apostelen
2, 1-4


Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren
ze allen bij elkaar. Plotseling klonk er uit de hemel
een geluid als van een hevige windvlaag, dat het
huis waar ze zich bevonden geheel vulde.
Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich
als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van
hen neerzetten, en allen werden vervuld van de
heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken
in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd
ingegeven.

2 opmerkingen:

  1. Kom Heilige Geest, vervul mij geheel en al,
    open mij voor uw werking in mij.
    Zo vaak ben ik nog doof en blind voor U, begrijp ik U niet altijd.
    Leer mij U verstaan door de taal van de liefde.
    Schenk mij uw vrede en vreugde die zich totaal wegschenkt.
    Dank U Jezus, dat Gij mij de Helper hebt beloofd,
    aan mij me door Hem te laten vormen en leiden
    om een getuige te zijn van Uw liefde voor alle mensen.

    Aan allen een zalige hoogdag van Pinksteren
    laten we ons verenigen met onze paus in zijn gebed om vrede
    Kom, H. Geest, zend uw liefde, uw vrede, uw eensgezindheid onder alle volken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank voor deze waardevolle tekst, het doet ons nadenken om nog meer attentie te maken om de mensen die in een nood situatie ongewild terecht komen, laten wij hierbij eens stil staan, en denken hoe goed wij het hebben, laten wij op deze hoogdag van Pinksteren eens stil staan en
      dankbaar zijn om het goede dat wij mogen bezitten RDH

      Verwijderen