woensdag, 11 juni 2014

Uit het boek Spreuken
12, 20b


Vreugde wacht wie vrede zoeken.

6 opmerkingen:

  1. Wel moeilijk soms om dit te ervaren.
    Maar toch vreemd, wanneer ik hier nu even stil bij ga zitten en
    mij voorstel voor 'God',
    voel ik dat de rest en alle moeilijkheden er inderdaad helemaal niet toe doen;ze verbleken ahw. Het brengt vrede in mij.

    Tegelijk begint een soort 'schuld-gevoel'/een onprettig gevoel bij mij naar boven te komen tov de mensen die mijn zorg ook nodig hebben................

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ,vrede nastreven met alle mensen brengt vreugde.
    Op ons gelijk staan door stemverheffing brengt meer onvrede en geen vreugde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zijn voor een ander, aandacht schenken, geeft zelf een weldoend gevoel.
    De vreugde van de Heer.
    Zo meer de dagdagelijkse taak opnemen
    in het bewustzijn dat het de Heer is die mij vraagt
    om aan mijn naaste Zijn vrede en goedheid voel en tastbaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrede geven, als je zelf onvrede voelt en pijn.
    Ik probeer vrede toe te laten, maar er zit zoveel onrust en pijn nog.
    Ik wacht en hoop op vrede.
    Vrede is zoiets moois......het is moeilijk als je je eenzaam voelt en bedrogen
    bent door degene die je lief had. Het is moeilijk bij pijn van gemis en geweld
    dat je is aangedaan. Door die pijn heen God te voelen ook. Het is soms zo
    druk in mijn gevoel, in mijn hoofd....en toch erdoorheen proberen te komen...
    ik probeer het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit proberen is je al laten optillen door de Heer.
      Weet zeker dat Hij je nu draagt en drukt aan zijn Hart vol liefde.
      Ik bid deze avond nog voor jou dat je Zijn vrede in je mag ervaren,
      dat je je in Hem geborgen mag weten met al je leed, pijn en verdriet.

      Verwijderen
  5. Dankjewel dat is lief van je. Door je woorden voel in God die stroomt.

    BeantwoordenVerwijderen