zaterdag, 14 juni 2014

Uit de brief van Jakobus
5, 12b


Laat uw ja ja zijn, en uw nee nee.

4 opmerkingen:

  1. Uw ja moet ja zijn en uw neen, neen, elke dag opnieuw
    vanuit Zijn Liefde en trouw aan de wil van de Vader.
    Zo in zijn Aanwezigheid blijven.
    Hij ziet mij altijd.
    Dat bewustzijn moet mij tot aanmoediging blijven doorheen de dag,
    zodat mijn ja, ja blijft en mijn neen stand houdt
    zonder te beginnen overleggen bij mezelf,
    want dat brengt mij aan het wankelen omdat ik dan meer op mezelf gericht ben
    en mij zo meer van Hem verwijder,
    wat mij doet wankelen en ontrouw worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo vaak dat ik een ingeving krijg, een intens denken aan iemand.
    Ik geloof dat dat een soort van 'duw-beweging' is van Gods geest.

    Vaak 'contact/ontmoet' ik iemand nav van een sterk intuïtie-gevoel/ingeving dat ik volgde. Meestal bleek het dan het juiste moment te zijn; er was 'iemand nodig'.
    Echter, soms handel ik ook niet, of stel het nog even uit.

    Zo ook gisteren dacht ik een aantal malen aan iemand. En op moment dat ik in de tuin werkte dacht ik wederom aan haar, omdat ik de toegezegde jonge plantjes tegenkwam. Ik stond op het punt direct de eerste het te brengen, maar stopte die toch weer terug in de aarde met de idee dat ik ws nog een aantal zou tegenkomen en die dan in een keer aan haar kon geven. Al werkend, sprak ik zo in gedachte met haar dat ik niet wist welke bloemkleuren uit dezen zouden komen, etc, etc,
    Even later hoorde ik de sirenes gieren.......................en het bericht dat ze een poging had gedaan een eind eraan te maken..............

    Naast de tranen en meevoelen hun drie, uiteraard de gedachte.....zou ik op tijd zijn geweest met mijn afleiding van het plantje, of lag ze toen al in onbewustzijn.....

    God geef mij waar nodig een nog sterker volgen van jouw geest-beweging,
    duw mij voort zonder dat ik onnodig in aarzeling/vertwijfeling of wat ook blijf...
    God, wees met Jouw helende Geest nabij haar en
    nabij haar man en kind,
    God, ik schreeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw,
    wees aanwezig in
    deze vreselijke situaties van 'gevangen zijn in eigen lichaam en geest'.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ons 'ja' moet een 'ja' zijn en ons 'neen een neen.
    Luisteren naar de 'wet die in ons hart geschreven staat' is gehoorzamen aan de Geest.
    Ook ik stel soms uit ,maar de beschreven situatie van anoniem 09:45 is heel herkenbaar---
    Geef jezelf geen schuld,je hebt wel een bevestiging gekregen dat het stuwen van de Heilige Geest geen inbeelding is.
    Goede moed .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste anoniem 10.30 uur, dank voor jouw reactie.
      Jouw woorden van steun en kracht verzachten mijn twijfelende gedachten van schuld en tegelijkertijd bekrachten ze dat ik me de stuwing van de H. Geest niet inbeeld. Dank je wel!

      Verwijderen