zondag, 1 december 2013

Uit de profeet Jesaja
2, 5b


Laten wij leven in het licht van de Heer.

5 opmerkingen:

  1. Het LICHT in onze duisternis!Hoe vaak verdwalen wij dààr niet in...in de donkere kanten van ons bestaan! Door ongeduld, door kwetsen en gekwetst worden ,door gebrek aan begrip en liefde door gemakzucht en egoisme...! Heer ik smeek U, leidt ons naar Uw alles verlichtende Liefde! Dank U Heer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leven in het licht van de Heer: daarom eerst dit licht in mijn hart toelaten, open en ontvankelijk zoals Maria. Al het duister en rommel moet eruit!
    Advent: tijd om op te ruimen, om Zijn licht, Zijn Woord binnen te laten, plaats maken voor Hem.
    Het is tijd mijn aandacht voor mijn gebed weer op te frissen, me inniger te verdiepen en die rust in mijn hart te blijven koesteren ondanks de drukte van het werk.
    Het zal mij helpen mijn handelen te zuiveren en beter te richten.
    Kom, Heer Jezus kom, met uw licht, met uw kracht. Richt Gij mij weer op, neem me bij de hand op de weg die Gij met mij wilt gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve bloggers,
    moge ieder van ons Gods licht toelaten in ons leven, in heel ons zijn.
    Moge we ons verenigen met zijn licht, opdat we groeiend en ontwakend meer en meer zijn liefde moge worden, en in staat zullen zijn om Jezus met Kerst ten volle te kunnen ontvangen.
    Aan u allen een zeer genadevolle adventstijd toegewenst.
    Van harte, kris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moge wij allen dit altijd brandend LICHT ontvangen,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Gij ZIJT (door uw geloof in Christus) kinderen van het licht', leert ons de Bijbel. Niet twijfelen dus, gewoon DOEN (leven, denken, handelen vanuit dat Licht).

      Verwijderen