zondag, 1 september 2013

Uit het evangelie volgens Lucas
14, 12-14


Jezus sprak tegen degene die Hem had uitgenodigd:
‘Wanneer u een maaltijd aanbiedt of een feestmaal geeft,
vraag dan niet uw vrienden, uw broers, uw verwanten of
uw rijke buren, in de verwachting dat zij u op hun beurt
zullen uitnodigen om iets terug te doen.
Wanneer u mensen ontvangt, nodig dan armen, kreupelen,
verlamden en blinden uit. Dan zult u gelukkig zijn, zij kunnen
voor u dan wel niets terugdoen, maar u zult ervoor beloond
worden bij de opstanding van de rechtvaardigen.’

2 opmerkingen:

  1. Jezus, met de liturgie van vandaag wijst Gij op de eenvoud en de nederigheid. En dit met een dankbaar hart. De weg die Maria is gegaan! Jezus, met de liturgie van deze dag mag ik de laatste dagen geregeld terugblikken op die mooie dagen uit mijn jeugd. Wat is er overgebleven van mijn kinderlijke eenvoud en ontvankelijkheid van toen?
    Ben ik erin gegroeid? Ben ik dichter tot U genaderd, meer inniger met U verbonden?
    Moeder Maria, bekom voor mij, naar uw voorbeeld die eenvoud en nederigheid die gij bezat, help mij te leven zoals u, niet voor het oog of achting van de mensen, maar in verborgenheid en bescheiden voor Jezus en u.
    Dienstbaar te zijn en daarbij mezelf aan de kant te zetten, zo meer gericht zijn op de ander en niet op mezelf. Zelf blij en gelukkig zijn dit in stilte en verborgenheid te kunnen doen. Jezus ziet het, en dat is genoeg.!
    Het gaat niet om het doen, maar om het zijn! Me niet druk maken of ik belangrijk ben in het oog van de mensen, maar weten dat ik voor de Heer belangrijk ben. Dat ik door Hem genodigd ben, dat ik Bij Hem mag zijn wie ik ben, nederig en klein. Dienstmaagd des Heren.
    Mijn kind, blijf bescheiden, nederig. Want al wie zichzelf verheft zal vernederd en wie zichzelf vernedert zal verheven worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus ,ik sluit me helemaal aan bij A.N.

    BeantwoordenVerwijderen