zaterdag, 16 februari 2013

Uit het evangelie volgens Lucas
15, 4-6


Jezus sprak :
Als iemand van u honderd schapen heeft waarvan er één
verloren is geraakt, laat hij dan niet de negenennegentig
andere in de woestijn achter om naar het verdwaalde dier
op zoek te gaan tot hij het gevonden heeft ?
En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol vreugde op
zijn schouders en gaat hij naar huis. Daar roept hij zijn
vrienden en buren bijeen en zegt tegen hen: “Deel in mijn
vreugde, want ik heb het schaap gevonden dat verdwaald was.”

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom volgde Levi Jezus ?
    Blijkbaar moet Jezus hem aangeraakt hebben in de kern van zijn behoefte, zijn levensvragen, terwijl Levi daar zat te kijken en na te denken...

    Liet Levi alles achter ?
    Die dag wel. Maar Levi keerde terug 's avonds, en hij richtte in zijn huis een groot feestmaal voor Jezus aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe tegenstellend kan ik me voelen:
    enerzijds vaak een verloren schaap met een hart dat schreewt om gevonden te worden en
    anderzijds soms de genade van nabijheid voelen.

    En daarbij stel ik mij zelf de vraag:
    Neem ik eigenlijk wel zonder behoud een ander schaap op mijn schouders, wanneer die roept om een eindje gedragen te worden???

    BeantwoordenVerwijderen