zondag, 9 september 2012

Uit het evangelie volgens Marcus
7, 33-35 + 37


Jezus nam de man apart, weg van de menigte, stak zijn vingers in diens oren en raakte met speeksel zijn tong aan. Hij sloeg zijn blik op naar de hemel, zuchtte diep en zei tegen hem: ‘Effata!’, wat betekent: ‘Ga open!’ Meteen gingen zijn oren open, zijn tong kwam los en hij kon normaal spreken. De mensen waren geweldig onder de indruk en zeiden: ‘Alles wat Hij doet is goed: zelfs doven laat Hij horen en stommen laat Hij spreken.’

2 opmerkingen:

  1. Effata. Kom Heilige Geest, help ons ons hart te openen voor de liefde van de Heer, voor Zijn vrede, voor Zijn woord. Dan pas kunnen wij die doorgeven aan allen die Gij op onze weg zet Heer. Gebruik ons Heer, ieder van ons op de manier die Jij wil. Kom Heilige Geest, kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrijdag laatst, 1ste vrijdag vd maand bracht ik de communie bij een vrouw die blind was en ook bijna niet meer kon spreken.Naar gewoonte lees ik het stukje evangelie voor van de volgende zondag, dus dit van vandaag. bij haar durfde ik het bijna niet voor te lezen Ik kon niet anders dan zeggen '-----' ik wou dat ik je ook zo kon helpen letterlijk zoals hier geschreven staat.

    BeantwoordenVerwijderen