dinsdag, 13 mei 2014

Uit het evangelie volgens Lucas
5, 27c


Jezus sprak :
'Volg mij'.

8 opmerkingen:

  1. Heer, ik bid laat mij
    jouw voelen, ruiken, horen, smaken, zien............
    in alles rondom mij.....
    leer mij en eenvoudig zal het zijn Jou in alles te volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat er ergens : "waar de leraar is, daar zullen ook zijn leerlingen zijn" ?
    Jezus ging vaak alleen bergop om er te bidden

    Heer, laat ons u volgen aub
    niet straks en elders, maar hier en nu, aub

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik voel me oud worden : ik heb een leesbril nodig, ik ben rap moe en voel me stijf
    mijn geheugen laat me vaker in de steek, en ik kan me nog moeilijk oriënteren
    Mag ik u volgen Heer ? Houdt gij ons op de weg ? Brengt gij ons weer bij de bron ?
    En als ik verstrikt zit, Heer, komt gij me dan losmaken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke dag,elk moment...Jezus volgen! Hoe doen we dat,hoe kan dat? Als we wakker worden ,danken voor de nieuwe dag,in de ontmoetingen,in de moeilijkheden ,in de vreugden, in gebed ,Eucharistie,Christelijke meditatie, voor het slapen gaan!Hem wetende in ons,met ons ,...ons dragend als "de Goede Herder"! Ons voerend naar Zijn en onze Vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volg Mij!
    Kort en krachtig, maar zeer genaderijk.
    Jezus maak mijn hart open en ontvankelijk
    niet doof te zijn voor Uw Stem in welke omstandigheid Gij ook tot mij spreekt.
    Stuw mij met uw Geest U volgzaam te zijn
    en elke vorm van terughoudendheid te overwinnen.
    Ook dat is de weg van sterven en verrijzen, samen met U.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volg mij!
    Duidelijk, kort, krachtig, uitnodigend, maar ook heel beangstigend voor de gevolgen. Jawel, Jou volgen, maar dan liefst op afstand, me niet téveel engagerend. Zo voel ik mij, maar dat bedoelt Hij alvast niet! Geef me kracht en durf Heer om Ja te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo voel ik het ook! Geef me kracht en durf Heer.

      Verwijderen
  7. "Be not afraid, I go before you always.
    Come follow me, and I will give you rest"
    Het is een prachtig lied en is mijn lijflied geworden en gewoon ook mijn motto voor het leven. Jezus volgen en alles komt goed. Al is dat niet altijd even makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen