zaterdag, 18 januari 2014

Uit de profeet Jesaja
42, 1-4


Hier is mijn dienaar, hem zal Ik steunen,
hij is mijn uitverkorene, in hem vind Ik vreugde,
Ik heb hem met mijn geest vervuld.
Hij zal alle volken het recht doen kennen.
Hij schreeuwt niet, hij verheft zijn stem niet,
hij roept niet luidkeels in het openbaar.
Het geknakte riet breekt hij niet af,
de kwijnende vlam zal hij niet doven.
Het recht zal hij zuiver doen kennen.
Ongebroken en vol vuur
zal hij het recht op aarde vestigen;
de eilanden zien naar zijn onderricht uit.

2 opmerkingen:

  1. Zo mooi ook ...de foto van het riet! Laten wij ons meer en meer in Zijn Armen verblijven waar hij ons koestert en ons leert hoe zachtmoedig we moeten zijn! "HIJ roept niet luidkeels...maar HIJ vestigt "recht" op aarde "vol vuur"! Blijf bij ons Heer en leer ons zacht ,maar ook moedig te zijn !Dank U Heer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeld van de goedheid, liefde en barmhartigheid van God,
    die in Jezus naar ons toekomt.
    Niet om ons te breken en neer te vellen omwille van onze tekorten en zonden,
    maar juist om ons daaruit weer op te tillen, te onderrichten
    en te vormen naar het beeld van Zijn Hart dat vol ontferming is,
    zachtmoedig, nederig en liefdevol.
    Hij heelt wat gebroken is, maakt weer vurig wat verkilt was en haast uitgedoofd.

    Dank U Jezus, voor zoveel onverdiende Liefde!

    BeantwoordenVerwijderen