dinsdag, 7 augustus 2012

Uit het evangelie volgens Johannes
15, 9-13


Jezus zei :

'Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde. Je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals Ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. Dit zeg Ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn.
Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals Ik jullie heb liefgehad.
Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden.'



1 opmerking:

  1. Hij verschijnt aan hen, opdat wij dat óók mogen ervaren.

    Ze begonnen van angst te schreeuwen, en niet alleen omdat ze overgeleverd waren aan de elementen, duisternis, storm en golven, de krachten van deze wereld, maar ze waren ook overgeleverd aan de krachten van de andere wereld.

    Daarom begonnen zij van angst te schreeuwen.

    Midden in deze chaos en in deze angst, zegt Jezus: 'Blijf kalm! Ik ben het, wees niet bang!’ Ik ben het!!!

    Hij gebruikt de woorden die God tot Mozes sprak, toen deze Hem de vraag stelde: “Wat moet ik zeggen, hoe is uw Naam?" (Ex 3,13). Zeg dan: Ik ben het. Ik ben, Ik ben er altijd. Ik ben de grote Aanwezige.

    Dat is niet zo maar iemand, maar IK, die zich geopenbaard heeft als God. Dé God voor wie Mozes op zijn aangezicht viel, want hij durfde niet naar God op te zien.
    Díe God, díe goddelijke aanwezigheid, is altijd bij ons.

    Hij is afroepbaar. We hoeven maar in vertrouwen te schreeuwen, of van achter de coulissen van de geschiedenis treedt Hij binnen in onze ruimte, in de ruimte van ons hart.

    Weet dat Hij altijd bij u is

    BeantwoordenVerwijderen