donderdag, 5 april 2012

Uit het evangelie volgens Johannes
13, 3-8


Jezus, die wist dat de Vader hem alle macht had gegeven, dat Hij van God was gekomen en weer naar God terug zou gaan, stond tijdens de maaltijd op. Hij legde zijn bovenkleed af, sloeg een linnen doek om en goot water in een waskom. Hij begon de voeten van zijn leerlingen te wassen en droogde ze af met de doek die hij omgeslagen had.
Toen Hij bij Simon Petrus kwam, zei deze: ‘U wilt toch niet mijn voeten wassen, Heer?’
Jezus antwoordde: ‘Wat Ik doe, begrijp je nu nog niet, maar later zul je het wel begrijpen.’
‘O nee,’ zei Petrus, ‘míjn voeten zult u niet wassen, nooit!’
Maar toen Jezus zei: ‘Als Ik ze niet mag wassen, kun je niet bij mij horen.’

3 opmerkingen:

  1. Ik wil je naam aanroepen Heer, zoals in de psalm omdat Jij mij bevrijdt hebt van mijn boeien, omdat Jij me zo onvoorwaardelijk graag ziet dat Je voor mij neergeknield bent en mijn voeten, mijn vuile voeten gewassen hebt opdat ik vrij mag zijn Jou te beminnen, in Jou te geloven, in Jou te hopen en Je Liefde te aanvaarden voor iedereen die je op mijn weg zet. Ja Heer, ik wil je naam aanroepen want Jij bent groot!
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me volledig aan bij het gebed van Micheline,Heer Jezus.
    Vader aanvaard onze dankbaarheid.
    Kom heilige Geest ontsteek onze goede wil in goede daden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kunnen maar tot de Vader komen via Jezus. Jezus deed ALTIJD de Wil van de Vader, Hij was zuiver, vrij van zonden. Wij, ja zelfs zijn apostelen, daarentegen, . . . Jezus weet dat wij zwak zijn, Hij wil ons helpen REIN te worden. Wij kunnen niet zonder Hem. Dank U Jezus, dat U onze voeten wil wassen en leer ons aub elkaar de voeten te wassen, kleintje

    BeantwoordenVerwijderen