vrijdag, 16 januari 2016



Uit de profeet Jesaja
26, 12a

 

Heer, geef ons vrede.

1 opmerking:

  1. Als ik vandaag de leestip las, werd ik echt stil
    meelevend met zoveel onschuldige slachtoffers.
    Denkend aan zoveel getroffen gezinnen, families,
    en geloofsgemeenschappen van welk soort ook.
    Toen klikte ik door naar het citaat voor vandaag.
    Beter passend kon niet meer!
    Het klinkt als onze noodkreet:
    “Heer, geef ons vrede” ?

    Laten we ook vooral beginnen met vrede in het eigen hart.
    Geen kwade gedachten of veroordelingen koesteren.
    Maar bidden zoals Jezus:
    “vader, vergeef hun, ze weten niet wat ze doen?”
    Kom, H. Geest, Geest van liefde en vrede
    verlicht hun verstand, en breng hen tot inkeer.
    Help ook ons om kleine onverschillen en wreveligheden
    liefdevol bij te leggen,
    te groeien in eensgezindheid en verdraagzaamheid.
    Zo kunnen wij op onze beurt kleine haarden ontsteken van liefde en vrede.

    Heer Jezus Christus, Hij hebt aan uw apostelen gezegt,
    vrede laat ik u, Mijn vrede geef ik u.
    Let niet op onze zonden,
    maar op het geloof van uw Kerk.
    Vervul uw belofte.
    Geef vrede in Uw Naam
    en maak ons één.
    Gij die leeft en heerst in eeuwigheid.
    De vrede van de Heer zij altijd met u allen.
    Amen.

    BeantwoordenVerwijderen