maandag, 8 december 2014



Uit de brief van Paulus aan de Efeziers
1, 3-6


Gezegend zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, die ons
in de hemelsferen, in Christus, met talrijke geestelijke zegeningen
heeft gezegend.
In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd,
ons vol liefde uitgekozen om voor Hem heilig en zuiver te zijn, en Hij
heeft ons naar zijn wil en verlangen voorbestemd om in Jezus Christus
zijn kinderen te worden, tot eer van de grootheid van Gods genade,
ons geschonken in zijn geliefde Zoon.

3 opmerkingen:

  1. Dat dacht ik ook al ! Ik mis de schrijvers ook. Ik antwoord wel eens maar er zijn geen vragen of meningen meer. De mooie gebeden kan ik helemaal niet missen, ik heb er veel aan, zelf kan ik het niet zo mooi verwoorden. Ik kijk er iedere dag naar uit zelfs. Bedankt allemaal voor jullie inzet. We hebben het allemaal nodig denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonde verbreekt de eenheid met God.
    Maar God heeft in Jezus herstel gebracht door Maria.
    Daarom dank brengen om dit genadevolle geheim.
    God heeft ons in Maria uitverkoren zijn kinderen te worden.
    Maria geeft God haar ja-woord.
    Ook mij vraagt Hij mij onvoorwaardelijk te geven in vlekkeloze trouw.
    Zie de dienstmaagd des Heren mij geschiede naar uw woord.
    Daarin groeien.
    Kijken naar Maria en bidden: “Kom, Heer Jezus, kom,
    om ook mij te verlossen van alles wat mij in die volle gave hindert.
    Jezus, Gij verlangt van mij dat ik mij zoals Maria
    onvoorwaardelijk aan U geef in overgave aan uw wil.
    Wat er ook op mij afkomt.
    Maria wees gij mijn voorbeeld om in alle rust en kalmte “ja” te zeggen
    maar ook “ja” te doen.
    In de zonde de blik werpen op mezelf, om zo tot inkeer en bekering te komen.
    Maria, gij die geen zonde hebt gekend,
    help mij de weg van de ommekeer, de afkeer van de zonde te gaan,
    om zo heilig en gezuiverd voor de Heer te staan.
    Dankbaar om zijn genadegaven, om mijn uitverkiezing door Hem.
    Jezus, Gij roept mij nog elk moment.
    Gij nodigt mij uit mee te bouwen aan uw heilswerk,
    zoals Maria U totaal gegeven te zijn.
    Fiat, Ja-Vader, uw wil geschiede, beschik over mij doe met mij naar uw liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al mijn reakties verdwijnen---worden ze gewist?Ik begrijp het niet---

    BeantwoordenVerwijderen