donderdag, 9 oktober 2014


Uit het boek Psalmen
37, 3a


Vertrouw op de Heer en doe het goede.

3 opmerkingen:

  1. Heer ik smeek U vandaag ,leer mij anderen te helpen wààr het nodig is ! Maar geef mij de wijsheid om te onderscheiden wat écht nodig is! Wat ik onbaatzuchtig en met vrij gemoed kan doen zonder dat ikzelf"gebruikt" word!Leer mij ook "nee" te kunnen zeggen! Kom H.Geest met Uw Geest van onderscheiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus, mijn vertrouwen is vaak nog te klein,
    mijn volharding in het gebed te zwak.
    Nog te gemakkelijk bouw ik op eigen kracht
    en leef ik te weinig uit de genade die Gij mij door uw H. Geest schenkt.
    Nog te veel zie ik naar de uiterlijke daden en leef te weinig innerlijk, geestelijk.
    Gij leert mij in alles het goede te geven aan de ander
    en verder alles in uw handen te leggen.
    Gij draagt zorg.
    Het is niet aan mij te kijken naar wat mijn goede daden opleveren.
    Alles komt U toe en Gij laat niets onbeloond
    maar vaak ben ik nog te blind dit te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer
    onze ouders gaven ons goeie gaven, en ook minder goeie
    wij hadden eigenlijk alleen de goeie nodig
    leer ons het goede te doen : alleen goeie dingen te geven
    genees onze innerlijke wonden, onze gekwetste en hongerige ziel
    zodat wij naar Jezus voorbeeld : het lijden op ons nemen en alleen het goeie teruggeven
    Schenk ons die geest Heer
    Laat uw geest van liefde ons dagelijks voedsel zijn

    BeantwoordenVerwijderen