donderdag, 30 oktober 2014


Uit het boek Job
22, 21a

 

Verzoen je met God.

9 opmerkingen:

  1. Ik weet Heer : we gaan allemaal dood, ook ik. Maar laat me verzoend leven met U, Heer, Gij die ons hart kent, gij die ons gebed hoort, nu en in het uur van onze dood. Laat er geen onvrede zijn in mij Heer, geen ontevredenheid, geen angst, alleen volledige acceptatie van mijn lot als sterveling die mag leven en naar mensen gaan in uw naam en zonder wapens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kris,
    Dank voor je reactie gisteren op het 'robot wachtwoord'. Ik wil er begrip voor hebben en ga het nog enige tijd proberen met wachtwoord. Blijft het een crime, dan weet ik het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom toch al die heisa over dat wachtwoord! Je vindt zo'n systeem op meerdere sites. Het is gewoon een beveiligingssyteem tegen spammails e.d. We kunnen alleen maar blij zijn dat deze site ook daardoor beschermd wordt. Gewoon enkele lettertjes intikken, meer is niet nodig!

      Verwijderen
    2. volledig mee eens !!!!

      Verwijderen
  3. Mij verzoenen met God....dagelijks zo de dag beginnen....
    Bijbelcitaat helpt me daarbij om mij na het opstaan in de moergen te richten op God, stil staan bij Hem en ook te verzoenen wat de dag mij gaat brengen.

    Liefdevol omgaan met de mensen die ik ontmoet, liefdevol mijn dingen doen, liefdevol accepteren met alles wat vandaag op mijn pad komt en ligt.

    Heer, leer mij groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat je met God verzoenen.
    Vader – God, met open armen richt Gij U tot mij om mij te koesteren in uw liefde en barmhartigheid.
    Mij uw liefde en genegenheid te laten smaken.
    Gij wacht en blijft wachten.
    Aan mij één stap te zetten in uw richting en Gij snelt al naar mij toe.
    Heer schenk mij die genade en kracht oprecht te willen wat Gij wilt,
    dit in eenvoud en nederigheid te aanvaarden
    en ik zal leven in uw liefde tot in eeuwigheid.
    God, wees ons zondaars genadig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je verzoenen met God.
    Het is volgens mij de enige weg.
    En ik heb er al veel geprobeerd.

    Ik leg mijn leven in uw handen God en open mijn Hart voor uw Rijk.
    Uw wil geschiedde en niet de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heer
    ik weet dat ik niet zo'n goed mens ben, dat ik weinig presteer en weinig warmte deel
    en toch voel ik me vaak gelukkig en dankbaar voor m'n leven
    Komt dat door u ?

    BeantwoordenVerwijderen